Turbodmychadlo

Turbo je zanesené! Proč?

Turbodmychadlo zvyšuje účinnost a výkon jak dieselových, tak zážehových spalovacích motorů. Výfukové plyny otáčejí turbodmychadlem a vtlačují čerstvý vzduch do spalovací komory motoru. Přídavný vzduch s úměrně větším množstvím paliva vytváří větší točivý moment, zvyšuje výkon a dynamický výkon motoru.

Nicméně s roky provozu a najetými kilometry dochází k opotřebení dílů motoru. Kromě toho senzory začínají měřit nevalidní hodnoty, jako například čidlo průtoku vzduchu (MAF). Podle údajů snímače MAF vypočítává řídicí jednotka motoru (ECU), kolik paliva má vstřikovat. Na základě naměřených hodnot senzoru MAF je směs vzduchu a paliva příliš bohatá nebo příliš chudá. Ať tak či onak způsobí neefektivní spalování paliva. Neefektivní spalování ve válcích vytváří více částic uhlíkových sazí které se usazují ve ventilech, pístních kroužcích, vstřikovačích, filtru pevných částic nebo katalyzátoru a samozřejmě v turbu.

Turbodmychadlo

Pouze pár příkladů toho, co způsobuje akumulaci uhlíku:
Akumulace uhlíku by mohla být způsobena znečištěnými nebo starými vstřikovači, které způsobují nesprávné vstřikování do válců nebo odkapávání paliva ve válcích. Respektive neefektivním hořením.
Akumulace uhlíku by mohla být způsobena i zvýšenou spotřebou oleje, což způsobuje velké uhlíkové usazeniny v turbu.
Akumulace uhlíku by mohla být také způsobena nízkou kvalitou paliva.

Nahromadění uhlíkových sazí v turbodmychadlu způsobuje rychlejší opotřebení lopatek, čímž se zkracuje jeho životnost.
Na druhé straně nahromadění usazenin způsobuje poruchy variabilní geometrie až nakonec váš motor přejde do nouzového režimu. Uvidíte také kontrolku motoru na přístrojové desce. Oprava, nebo výměna vadného turba
obvykle velkou částku.

Jak vyčistit turbo bez demontáže?

Máme jedinečné řešení, jak rychle a snadno odstranit karbon z Vašeho turba bez toho abyste jej museli demontovat z vozidla. Pouze 30-60 minutový proces dekarbonizace. Prakticky odstraňujeme všechny usazeniny uhlíku z turba a jeho variabilních lopatek. Navíc postup prodlužuje jeho životnost a výrazně snižuje opotřebení. Se spalováním přesného množství vodíku v motoru, vyhoří všechny usazeniny a turbo bude čisté.

Snadnější alternativou je čištění pomocí vodíku - bez demontáže nebo drahých doplňků.

Čištění turba vodíkem trvá 30 - 60 minut a stojí podstatně méně ve srovnání s výměnou nových vstřikovačů.