Benzínové vstřikovače

Je více způsobů, jak můžete opravit vadné vstřikovače. Nejdražší variantou je jejich náhrada za nové. Náklady na výměnu se značně liší a bude samozřejmě záviset na počtu vstřikovačů, které má váš motor. Méně drahá alternativa je jejich demontáž a ruční čištění, což však vyžaduje velké dovednosti a čas. Ne všechny vstřikovače lze snadno demontovat. Při jejich demontáži může snadno dojít k poškození.

Benzínové vstřikovače

Jak zabránit ucpání vstřikovačů? Efektivní řešení: dekarbonizace.

Benzínový vstřikovač je součástí motoru, který je umístěn na vstupu do válce. Vstřikuje palivo. Vstřikovač je drahá součástka, která se málokdy pokazí, ale bohužel se ucpává. Když je vstřikovač ucpaný, uhlíkové usazeniny snižují průtok paliva a přestávají ho řádně rozprašovat. Tvar a hustota vstřikování ovlivňuje výkon motoru.

Příčinou špatné funkce vstřikovačů jsou usazeniny uhlíku a pryskyřice. V kombinaci s vysokými teplotami způsobuje vrstvení usazenin a následné ucpávání trysky. Pokud se použije nekvalitní palivo, tak se může ucpávání výrazně zrychlit. Hlavním řešením je použití vysoce kvalitního paliva. Má lepší a čistší přísady, které pomáhají udržovat součásti motoru, včetně benzínového čerpadla.

Snadnější alternativou je čištění benzínových vstřikovačů pomocí vodíku - bez demontáže nebo drahých doplňků.

Čištění vodíkem trvá 1 hodinu a stojí podstatně méně ve srovnání s výměnou nových vstřikovačů.