Dieselové trysky

Naší technologií čištění umíme vyčistit dieselové trysky bez demontáže z motoru. S pomocí strojně dávkovaným vodíkem a následným zvýšením teploty ve válcích motoru, jsou všechny usazeniny odpařovány a vypouštěny ven výfukovým systémem. Kromě čištění trysek proces vyčistí i ventily, pístní kroužky, turbodmychadlo, DPF nebo katalyzátor. A to vše za pouhých 60 minut.

Dieslové trysky

Při ucpání nebo znečištění dieselových trysek začne motor trpět následujícími problémy:

Motor se zastaví, nebo vynechává – při ucpání se nevytváří řádná směs vzduchu / paliva uvnitř válců. Je zřetelný nepravidelný zvuk motoru.

Ztráta výkonu– motor potřebuje dostatek paliva pro správné spalování. Pokud je nesprávně dávkováno, snižuje se výkon motoru.

Zhasnutí motoru při volnoběhu v nízkých otáčkách – nesprávný přísun paliva během volnoběhu může vést ke snížení otáček a vypnutí motoru. Také může mít za následek velmi obtížný studený start nebo se motor nenastartuje vůbec.

Emise a kouřivost – pokles účinnosti spalování paliva způsobuje neúplné nebo nerovnoměrné spalování, emise se výrazně zvyšují.

Zvýšená spotřeba paliva – když je účinnost spalování negativně ovlivněna, motor spaluje více paliva, aby dosáhl požadované úrovně výkonu.

Proč se dieselové trysky ucpávají?

Hlavním důvodem ucpání dieselových trysek je špatná kvalita paliva. Dieselové palivo s větším obsahem síry, než je povoleno v EU, způsobuje poškození trysek. K tomu dochází, pokud jste natankovali na pochybné benzínce s nízkou kvalitou paliva nebo právě dnes v místní čerpací stanici přidali do paliva něco jiného. Dalším důvodem je stáří trysek ve vozidle a mohou být fyzicky poškozené.

Často dochází k usazování uhlíkových usazenin v tryskách, což vede k jejich ucpání. Toto usazování uhlíku není vytvořeno na vnějších koncích vstřikovačů, ale spíše na vnitřních částech, jehlách injektoru a řídicích ventilech. Tyto usazeniny se podobají ložiskům koksu (tmavě hnědá barva), ale na první pohled mohou být velmi jasné, téměř šedé až bílé. Mohou být v téměř jakémkoli typu vznětového motoru – trysky Common Rail nebo Direct Injection. Obvykle způsobují provozní problémy pouze u novějších motorů s přímým vstřikováním paliva.

Způsoby čištění dieselových trysek

Jakmile je diagnostikováno, že výše uvedené příznaky jsou způsobeny naftovými tryskami, existuje několik způsobů, jak tento problém vyřešit. První z nich je ošetření chemickou přísadou pro čištění trysek, je poměrně snadný a levný způsob, jak tento problém odstranit. Další cestou je demontáž trysek a čištění pomocí ultrazvuku pomocí speciálního stroje. Ceny za tuto službu se značně liší v závislosti na službě a stroji, ale souvisejí s demontáží, která však není malá …
Ušetřete čas a peníze s karbonovým čištěním – 60 minut bez demontáže.

Naší alternativou je čištění za pomocí vodíku – bez demontáže, v pouhých 60 minutách a v porovnání s výměnou či ručním čištěním podstatně levnější.