Dekarbonizace motoru
Motor a jeho součásti, které jsou znečištěné karbonovými usazeninami, je nejčastější příčinou sníženého výkonu, nadměrných emisí a zvýšené spotřeby paliva.
Jaké jsou nejčastější příčiny hromadění uhlíkových usazenin v motoru?
V motoru a na jeho součástech se akumulují uhlíkové usazeniny z důvodu chybného senzoru, jízdě v nízkých otáčkách, špatné kvality paliva, nebo také v chybě systému recirkulace výfukových plynů, jehož důsledkem je vstřikování více paliva apod.
Potom se karbon usazuje na ventilech, na pístech a pístních kroužcích, filtru pevných částic, katalyzátoru, lambda sondách, výfukovém systému a také turbodmychadlu.
Co je to dekarbonizace?
Procedura obvykle trvá 60 minut. Po dobu 50 minut je nutné držet motor v otáčkách cca 2200-2500 ot/min, aby bylo možné vyvinout větší teploty ve válcích při kterých dekarbonizace začíná. Teplota motoru / chladící kapaliny přitom nepřekročí 90°C. Během procesu čištění uhlíku můžete vidět jak jde z výfuku černý a bílý kouř – to je znamení, že se motor čistí. Když auto přestanou úplně kouřit i při velmi vysokých otáčkách, je proces dekarbonizace hotový.